Klíčová slova jsou stopy, podle kterých dokáží uživatelé na internetu rozpoznat to, co hledají, od toho, co určitě nehledali. Pokud chceme patřit do té první skupiny obsahu, tedy to, co uživatelé hledají, musíme se taky trochu snažit. Není to jenom o tom, zjistit si nejvyhledávanější klíčová slova, ale je to také o tom nabízet taková klíčová slova, dle kterých budou vyhledávat lidé skutečně vás. Pokud si totiž vezmeme slovo, jako je plyšový medvídek, může nám vyhledávač nabídnout celou řadu různých odkazů, ať už na e-shopy nebo třeba na fotky či na stránky o plyšových medvídcích. Všechno je to jenom o tom, jak moc si s klíčovými slovy pohrajete.
Určitě je ale dobrým základem udělat nějaký návrh klíčových slov SEOlight, tedy draft toho, na co byste se měli zaměřit. Něco takového docílíte pomocí speciálních SEO nástrojů pro průzkum a výzkum klíčových slov, které vám dle zadaných parametrů vyhodí ta nejlepší a nejvhodnější slova pro vás. Samozřejmě, celý proces je trochu složitější než jen pár kliknutí, ovšem pokud máte několik večerů volných a nemáte co dělat, čeká vás spousta legrace s nejrůznějšími tabulkami a statistikami. Pokud ovšem nechcete trávit čas takto a raději byste se zaměřili na vaše podnikání, doporučujeme, abyste si na takové služby najali nějakého SEO profesionála, který ví, co a jak.
Nejdůležitějším poznatkem pro vás je to, že byste se určitě neměli na něco takového vykašlat, protože to hraje obrovskou roli v získávání místa na internetu a také v odrážení pokusů konkurence přisvojit si vaše klíčová slova a cílit na ně, aby vám sebrali vaše zákazníky. Důležité je především tuto strategii spojit také s dalšími SEO snahami a strategiemi, především pak s dobrým on-line marketingem, abyste měli skutečně pojištěné všechny případy, kdy budete schopni reagovat jak na proměny trhu, tak na samotné výkyvy ve vyhledávání. Ty se mohou dít hlavně po velkých aktualizacích algoritmů a dalších.