Asi nikdo nebude rozporovat fakt, že hlavním cílem každé firmy je dosažení co nejvyššího zisku. Za tímto účelem však potřebují co největší množství zákazníků. A ideální je, pokud jejich počet stále poroste. Aby toho dosáhli, používají nejrůznější metody či kombinace metod propagace. Ačkoliv je z nich reklama zdaleka nejznámější, není rozhodně jediná. Především pak malé a střední podniky preferují metodiky jako Praha SEO optimalizace či Praha PPC reklama. Proč?
Důvod je poměrně jednoduchý – klasická reklama stojí poměrně dost peněz, především pak ta televizní, která je z nich nejúčinnější. A ty začínající podniky nemají. Proto využívají tyto varianty. Jsou ale opravdu dostatečně účinné?
Abychom mohli na tuto otázku odpovědět, je nejprve si třeba říci, v čem vlastně spočívají. Metodika SEO znamená optimalizovat internetové stránky firmy tak, aby při zadání určitého slova či výrazu do některého z internetových vyhledávačů byl odkaz na tuto stránku v seznamu výsledků na jednom z prvních míst.
Cílem je zde zvýšit návštěvnost, neboť čím výše na seznamu výsledků odkaz bude, tím více lidí na něj klikne a web navštíví. A každý z těchto lidí je potenciálním zákazníkem. Čím více jich bude, tím je vyšší pravděpodobnost, že si některý z nich něco koupí.
Pokud jde o PPC reklamy, zde je princip trošičku jiný, i když cíl v podstatě stejný. Jde o to, že firma umístí na nejrůznější internetové stránky svou reklamu. Po kliknutí na ni je pak člověk přesměrován na její webovou stránku. Princip spočívá v tom, že za každé takové kliknutí dostane firma peníze.
V konečném důsledku si tak zvýší zisk a navíc i návštěvnost, což bude mít stejný dopad, jako byl zmíněný v předchozím případě.
Mohlo by se tedy zdát, že PPC reklamy jsou lepší, avšak je nutné si uvědomit, kolik lidí asi na onu reklamu klikne. Příliš velké množství jich nebude.
Přesto není pochyb o tom, že oba postupy jsou velmi účinným způsobem, jak si mohou zvláště začínající firmy vybudovat zákaznickou základnu. A o to tu jde především.