Možná to méně zasvěcené jedince trochu překvapí, ale svět internetu je daleko rozsáhlejší než jen pár stránek, na které rádi chodíte. Dokonce se dá říci, že se jedná o celý virtuální vesmír, ve kterém se zorientovat není nic jednoduchého. Ku dnešnímu dni nabízí internet více než jednu miliardu webových stránek a jejich počet raketovým tempem neustále narůstá. Proto existují různé typy vyhledávačů, které nám pomáhají roztřídit obsah a nabídnout nám možnosti, které pak můžeme využít. To je skvělé jak pro lidi, co vyhledávají, tak také pro majitelé jednotlivých webů. Aby ale stránky vyhledávač našel a následně zobrazil, pokud možno co nejvýš, je potřeba na tom trochu zapracovat.
Každý vyhledávač, ač už se jedná o český Seznam nebo americké alternativy v podobě Googlu nebo Yahoo, umísťuje vyhledané weby do pomyslného žebříčku. Pokud jsou vaše stránky v první desítce, jste za vodou. Uživatel při zadání příslušného parametru do vyhledávače ji nalezne hned na první straně, čímž se zvýší pravděpodobnost, že ji také navštíví. Chcete-li mít velkou návštěvnost, je to pro vás naprosto klíčové. V opačném případě se připravte na to, že si web budete dělat prakticky jen pro sebe, maximálně své přítele a známé. To samozřejmě znamená, že na něm nic nevyděláte, tedy pokud jste to zamýšleli. Spravit se to samozřejmě dá, ale musíte počítat s určitými výdaji. Nejefektivnějším způsobem, jak se zalíbit vyhledávačům je objednat si služby firmy, která nabízí SEO .
Bez kvalitního SEO se dnes neobejde žádný web, který má ambice být úspěšný. Dnes tuto službu nabízí kde kdo, což je na jednu stranu dobře, na druhou již méně. Pro laika je složité vybrat si společnost, která je kvalitní a zároveň není příliš drahá. Je tedy dobré neřídit se reklamami, ale dát raději na reference zákazníků.